První kroky k úspěšnému exportu

ONLINE SEMINÁŘ


Úvodní seminář cyklu #Ready2Export již proběhl, další cyklus tohoto programu pro vás připravujeme na 1. čtvrtletí 2026. Podívejte se na video níže a nalaďte se na to, co vás čeká příště.

Začínáte s exportem a hledáte jistotu při vstupu na zahraniční trhy? V prvním cyklu kurzů #Ready2Export, který jsme uspořádali pro malé a střední podniky plánující expanzi do zahraničí, jsme společně probrali, jak si nastavit exportní strategii, připravit přesvědčivé marketingové materiály, zvládnout obchodní jednání i online schůzky a jak se vyhnout častým chybám. Účastníci si odnesli praktické tipy a příklady z praxe, které jim pomohly sebevědomě vykročit za hranice a uspět.


Buďte #Ready2Export. Získejte know-how a expandujte do světa.


OBSAH SEMINÁŘE

I. Strategie vstupu na zahraniční trhy pro české exportéry

Jak připravit svou firmu na export a vybrat správný cílový trh? Naši odborníci vám ukážou osvědčené strategie a pomohou vyhnout se nejčastějším chybám.

  • Příprava firmy a analýza trhu: jak připravit firmu na export, výběr správného cílového trhu
  • Strategie vstupu na trh: strategie vstupu a obchodní modely
  • Obchodní jednání: kulturní rozdíly a efektivní komunikace při jednáních


II. Kam pro informace, když chci vyvážet? – praktický rozcestník pro exportéry

Správná rozhodnutí stojí na kvalitních datech a informacích. Ukážeme si, kde je najdete a jak s nimi efektivně pracovat.

  • Podpora exportu a informační zdroje: Klientské centrum pro export, Access2Markets
  • Praktické obchodní informace: www.czechTrade.cz, www.businessinfo.cz – akce, příležitosti, teritoriální informace
  • Statistiky a data: exportní a importní údaje z Eurostatu a ČSÚ


III. Základy marketingu pro export – jak se prosadit na zahraničních trzích

Marketing rozhoduje o úspěchu v zahraničí. Naučíte se, jak nastavit strategii a připravit materiály, které osloví vaše nové zákazníky či partnery.

  • Marketing pro zahraničí: mindset, digitální i offline kanály, networking
  • Příprava materiálů pro export
  • Měření úspěšnosti a efektivity marketingu


Pro koho je seminář určený?

  • Seminář je určen začínajícím exportérům, majitelům a manažerům MSP.
  • Využijí jej také exportní a marketingoví manažeři hledající jistotu a inspiraci.


Proč se zúčastnit ?

  • Získáte přehled kroků potřebných k úspěšnému zahájení exportu.
  • Odnesete si praktické checklisty, nástroje a tipy pro marketing.
  • Dozvíte se, kde hledat klíčové informace a partnery pro export.


Jak probíhá online seminář? 

  • Odkaz pro připojení zasíláme den předem do emailové schránky.
  • Na online seminář se připojíte pomocí PC, notebooku, tabletu či chytrého telefonu. 
  • V průběhu semináře mohou účastníci pokládat dotazy prostřednictví chatu.
  • Po semináři s vámi nasdílíme prezentace. Audiovizuální záznamy ze seminářů nepořizujeme.


Video


Kód semináře:

4060

Termín:

16. 9. 2025

Druh akce:

Ready2Export

Místo konání:

ZOOM, Online, Česká republika

Doba konání:

9.30 - 12.30 hodin

Cena:

0 Kč

Stav akce:

Akce již proběhla

Přidat do kalendáře:

Fotogalerie

Kontakty

Organizační garant

Barcalová Daniela
Daniela Barcalová vedoucí exportního vzdělávání

Lektoři

Bc. Hana Toclová
Bc. Hana Toclová Vedoucí Oddělení marketingové komunikace CzechTrade
Ing. Petra Bulková
Ing. Petra Bulková Vedoucí Oddělení exportních příležitostí CzechTrade
Mgr. Ivan Nikl
Mgr. Ivan Nikl Exportní konzultant v oboru zdravotnictví a bývalý ředitel zahraniční kanceláře Vietnam CzechTrade
Mgr. Vladislav Polách
Mgr. Vladislav Polách Vedoucí Oddělení strojírenství CzechTrade a bývalý ředitel regionálního centra Střední Východ a Indie CzechTrade

Soubory ke stažení